• Persbericht ronde van Wichmond 2020.
  • Nomaals alle groeps trainingen zijn afgelast de komende tijd.

Persbericht ronde van Wichmond 2020.

Geen 44e wielerronde van Wichmond

RTV Vierakker-Wichmond heeft besloten geen 44e wielerronde van Wichmond te organiseren dit jaar. De wielerronde door het dorp stond gepland voor 6 juni. De onzekerheid rondom het coronavirus maakt dat de wielervereniging dit besluit heeft moeten nemen. Normaliter begint de vereniging in deze periode met het langsgaan van sponsoren. In deze moeilijke tijd willen zij niet bij de trouwe sponsoren aankloppen voor een geldbedrag.

Daarnaast vindt de vereniging het niet verantwoord om met een groot peloton door Wichmond te fietsen. “Het gaat vaak om meer dan 60 mannen die aan de start staan en wielrenners willen nog wel eens hun neus snuiten tijdens een wedstrijd, daarom lijkt het ons niet verstandig om het evenement plaats te laten vinden”, stelt Peter Makkink, die normaal gesproken medeorganisator van het wielerevenement is.

De wielervereniging gaat nu alles op alles zetten om hun jaarlijkse Kasteelcross rondom het Kasteel in Vorden tot een groot succes te maken. “Wij hopen dat we dan wel weer de mogelijkheid hebben om samen met onze sponsoren een mooi crossevenement te organiseren in de streek”, stelt Makkink.

De trainingen van de vereniging zijn tot nader order stilgelegd. Er wordt alleen nog maar individueel getraind door de leden. “Wanneer we weer samen zouden mogen gaan trainen, zullen de trainingen langzamerhand weer opgepakt worden”, aldus Makkink.

De wielervereniging wil al haar trouwe sponsoren veel sterkte wensen in deze periode en zij hopen dat zij nog vele jaren verschillende wielerevenementen mogen organiseren met hun.

Nomaals alle groeps trainingen zijn afgelast de komende tijd.

Volg de richtlijnen op van het RIVM zodat we geen totale lockdown krijgen, dan kun je helemaal niet meer fietsen.

Het Corona virus heeft hard toegeslagen in Nederland en daardoor zijn alle trainingen en wedstrijden afgelast. De KNWU heeft richtlijnen waar je je zo veel mogelijk aan moet houden. Hou je op de hoogte van alle maatregelen en handel hierna. Hou vol om de richtlijnen van het RIVM op te volgen en hopen dat we daardoor zo snel mogelijk weer de gezamelijke trainingen kunnen hervatten.